ناوچەکانی تایبەت بەزمان و داکردنی وشە لە مێشکی مرۆڤدا
DOI:
https://doi.org/10.25156/ptjhss.v4n2y2023.pp645-653الملخص
مێشکی مرۆڤ لە کۆمپوتەر دەچێت، باشترە بگوترێ کۆمپیتەر لە مێشکی مرۆڤ دەچێت، مێشکی مرۆڤ دەستپێشخەرە لە توانای داکردن وگەنجینەکردن، واتە یەکەم و بەتواناترینە لە داکردن و گەنجینەکردن، تایبەتمەندییەکی تری مێشکی مرۆڤ ئەوەیە دەتوانێ ئەوەی لەژینگەو دەوربەردا هەیە بەهێما بکات، واتە بۆ هەر شتێک کۆدێک دابنێ لەسەر شێوەی وشە و لەشوێنی تایبەت بیانپارێزێ، ئەم توێژینەوە باس لەو شوێنە تایبەتانە دەکات کە وشەکانی تێدا دەپارێزرێ لەمشکدا، نەک تەنیا وشەکان، بەڵکو چۆنیەتی گۆکردن و دەربڕین و چۆنیەتی نوسین و وێنەی شتەکانیش.
وشەی سەرەکی: ناوچەکانی زمان، نیوەی چەپ، ناوچەی دەربڕین، ناوچەی وەرگرتن، نیوەی زاڵ.
التنزيلات
المراجع
سەرچاوەکان:
١- ابراهیم عبداللە الزریقات، اضطرابات الكلام واللغةو التشخيص والعلاج(٢٠١٤) ط٢، دارالفكر، عمان ، الاردن.
- الازهر الزناد (٢٠١٤)،اللغة و الجسد، دار نيبور للطباعة والنشر والتوزيع، بغداد ،عيراق.
- ان دوبراوز () ،خفايا الدماغ، ت: زينة دهيبي(٢٠١٥) ،مكتبة ملك فهد الوطنية ، رياض، سعودية.
- الفت حسين كحلة(د)، علم النفس العصبي،مكتبة الانجلو المصرية.
-برينارد ج.بارز و نيكول م.جيج،(٢٠١٨)، المعرفة والمخ والوعي(مقدمة لعلم الاعصاب المعرفي)، ت:هاشم حنفي العسلى،دار جامعة الملك سعود للنشر،الرياض.
-سامی عبدالقوی(٢٠١٠)،علم النفس العصبی- الاسس وطرق التقييم، ط٢،مكتبة الانجيلو المصرية.
-عبدالكريم محمد جبل:٢٠٠٧ ،اللغة والمخ :دراسة في علم اللغة العصبي،مجلة كلية الاداب ، جامعة الاسكندرية .
- عبدالرحمن محمد طمعە،٢٠١٥، الدمج الجينومي البيولوجي فی الدرس اللسانی المعاصر: بحث فی الاولیات، مختبر العلوم المعرفية/ف اس/جامعة سيدي محمد بن عبد هللا/كلية اآلداب والعلوم اإلنسانية.
- عبدالرحمن محمد طمعة( ٢٠١٧) ،البناء العصبي للغة، داركنوز المعرفة، عمان ،الاردن.
- عطية سليمان احمد، (٢٠٢٢) المعالجة العصبية للغة، الاكاديمة الحديثة للكتاب الجامعي ،القاهرة ، المصر.
- کرستین تمبل:٢٠٠٢،المخ البشری،مدخل الی دراسة السغكولوجيا والسلوك، ت:عاطف احمد، سلسلة عالم المعرفە،الکویت،عدد ٢٨٧.
- منى حسين جميل محمد (٢٠٠٨)، الخطاب اللغوي لدى مرضى الحبسات الكلامية ، رسالة اادكتورا، جامعة الاردنية.
-ماریال م.هاردیمن(٢٠١٣)، ربط ابحاث الدماغ بالتدريس الفعال نموذج التدريس الموجه للدماغ، ت:صباح عبداللە عبدالعظيم، دار نشر الجامعات،قاهرة.
- وفاء محمد البیه:١٩٩٤،موسوعات طب الصوتيات العالمية، أطلس اصوات اللغة العربية، الهيئة المصرية العامة للكتاب، ط ١، القاهرة.
-Taylor,1990,Psycholinguistics learning and using language, London
- Caplan, David ,1985,Neurolinguistics and Linguistic.
- Michael A.Reed,children and language:development, impairment and training, New York Copyright © 2009 by Nova Science Publishers,Inc
لینکەکان:
-https://quizlet.com/42311142/flashcards
- (http://brainmind.com/Agraphia.html)
- https://teepasnow.com/blog/moving-and-sensing-using-our-sensory-motor-cortex/
https://www.cmu.edu/dietrich/psychology/cognitiveaxon/documents
- https://www.researchgate.net/publication/283004311
-https://neurocritic.blogspot.com/2007/04/differences-in-auditory-cortex-neurons.html
-(https://www.ezmedlearning.com/blog/cerebral-cortex-lobe-anatomy
- https://www.sltinfo.com/speech-perception/
-https://zaniary.com/blog/5f66809c72e8f/فرمانەکانی-گوێ-لە-جەستەدا
-https://www.kurdipedia.org/default.aspx?lng=1&q=2011031021411753956
- https://thealexk.medium.com/an-introduction-to-connectomics-10b16d599fe2
التنزيلات
منشور
كيفية الاقتباس
إصدار
القسم
الرخصة
الحقوق الفكرية (c) 2023 Shilan O. Abdulrahman: Prof. Dr. Sajida A. Farhadi
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.