The Role of Electronic Advertising in Preserving the Decision to Buy by University Students

Authors

  • Thahir H. Sabir Department of Media Techniques, Erbil Technical Administrative College, Erbil Polytechnic University, Erbil, Kurdistan Region, Iraq.
  • Assist. Prof. Dr. Saman J. Mawlood Department of media, College of Arts, Salahaddin University – Erbil, Kurdistan Region, Iraq.

DOI:

https://doi.org/10.25156/ptjhss.v4n1y2023.pp352-359

Keywords:

Roles, electronic advertising, incentives, purchase decisions, university students

Abstract

Abstract:

The purpose of this study is to know the extent of electronic advertising attention by university students. Showing the extent of electronic advertising's effectiveness on purchase decisions. This research is important as it attempts to understand the information about electronic advertising, which played a role in changing the purchase decision. From a perspective, the researcher scientifically presents the role of electronic advertising in encouraging the decision to buy by university students. This research is a descriptive study, to achieve detailed data and information about the subject of survey method research, the researcher used survey methods to produce detailed data and information about research subjects. The students of Erbil Polytechnic University are the participant of this research, which is the example of 300 students of both male and female genders. The most important results of this study is electronic advertising is an important source of consumer information that helps them choose the best option, electronic advertising has an impact on purchase decisions. In the research box, some recommendations have been made

Downloads

Download data is not yet available.

References

لیستی سەرچاوەکان

- أحمد شاكر العسكري (2008)، التسويق مدخل استراتيجي. عمان: دار الشروق.

- اسمير عبد الرزاق العبدلي(2011) وسائل الترويج التجاري(مدخل تحليلي متكامل).عمان،الأردن: دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة.

- باران محەمەد عەبدوڵڵا(2014) ریکلامی ئینتەرنێت و ڕەفتارى بەکاربەر. هەولێر: چاپخانەى موکریان.

- بركان دليلة (2011) "تأثير الاتصال الغير الرسمي على اتخاذ القرار."مجلة الأبحاث الاقتصادية و الإدارية،العدد 10 (جامعة بسكرة).

- بشیر العلاق(2006) التسویق في عصر الانترنت والاقتصاد الرقمية،الأردن: دار المناهج.

- جەمال عبدول(2004) فەرهەنگى ڕاگەیاندن. سلێمانى: دەزگاى چاپ و پەخشى سەردەم.

- حسنین شفيق(2009) الإعلام التفاعلی. القاهرة: 2ط، دار فکر و فن للطباعة و النشر والتوزيع.

- حميد الطائي، احمد شاكر العسكري (2012) الاتصالات التسويقية المتكاملة مدخل استراتيجي.عمان: دار اليازوي.

- د.إيمان عبدالرحمن(2005) المرجع المختصر في اإلدارة. حلب: ط1،شعاع للنشر والعلوم.

- سارة وايت (2011) أساسيات التسويق. القاهرة، مصر: دار الفاروق للنشر والتوزيع، ط1.

- سمر توفيق صبرة (2009) مبادئ التسويق ل لفنون التطبيقية. عمان، الأردن: مكتبة المجنع العربي للنشر.

- طه طارق (2007) التسويق بالانترنت والتجارة الالكترونية. الإسكندرية: دار الجامعة.

- طه طارق(2008) إدارة التسويق. الاسكندرية: دار الجامعة الجديدة.

- عائشة مصطفى الميناوي (2010) سلوك المستهلك مفاهیم و استراتيجيات. القاهرة، مصر: الطبعة 2، مكتبة عين شمس.

- عبدالناصر سليم حامد(2012) معجم مصطلحات الخدمة الاجتماعية. عمان: دار أسامة للنشر والتوزيع.

- على فلاح مفلح الزعبى(2016) الاعلان الكترونى (منطلقات نظرية وتطبيقات عملية). الامارات العربية المتحدة : دار الكتاب الجامعى ط1.

- عنايي بن عيسی(2013) سلوك المستهلك. الجزائر: ط2، ديوان المطبوعات الجامعية.

- كاسر ناصر المنصور(2006) سلوك المستهلك : مدخل الإعلان. عمان: ط 1، دار الحامد للنشر والتوزيع.

- ماهر العجي(2014) سلوك المستهلك كيف تكسب الزبون. عمان، الاردن: الطبعة 2، دار الرضا للنشر.

- محمد إبراهيم عبيدات(2012) سلوك المستهلك مدخل استراتيجي. الأردن: الطبعة الرابعة، دار وائل للنشر.

- محمد رشاد يوسف، محمود جاسم صميدعي(2007) ادارة تسويق (تحليل تخطيطرقابة). عمان، الأردن: دار المناهج للنشر و التوزيع.

- محمد عادل عبدالعزيز(2016) التجارة الإلكترونية والفكر المحاسبي. مصر: لطبعة الاولى.

- محمود جاسم الصميدعی، ردينة عمان يوسف (2011) سلوك المستهلك. عمان، الاردن: دار المناهج،ط2.

Published

2023-04-11

How to Cite

صابر ظ. ح. ., & مولود س. ج. (2023). The Role of Electronic Advertising in Preserving the Decision to Buy by University Students . Polytechnic Journal of Humanities and Social Sciences, 4(1), 352-359. https://doi.org/10.25156/ptjhss.v4n1y2023.pp352-359

Issue

Section

Research Articles