The Role of Public Relations of the Kurdistan Regional Government in Attracting Investors

Authors

  • Sangar K. HamaSaleh Department of media, College of Arts, Salahaddin University – Erbil, Kurdistan Region, Iraq.
  • Asst. Prof. Dr. Hoshiar M. Ali Department of media, College of Arts, Salahaddin University – Erbil, Kurdistan Region, Iraq.

DOI:

https://doi.org/10.25156/ptjhss.v4n1y2023.pp360-370

Keywords:

Role, Public Relations, Investment, Investor, KRG

Abstract

Abstract:

This paper entitled (The Role of Public Relations of the Kurdistan Regional Government in Attracting Investors) is an attempt to answer the following questions: How does public relations the main tool and its management in its mission, objectives, and models attract investors to the Kurdistan Regional Government. What is the role of public relations for the KRG in attracting investors to the region.

The research followed the descriptive statistical approach for the purpose of data collection, analysis, interpretation and search for the phenomenon. An applied research tool matches the methodology, goal, purpose and nature of the research community. A questionnaire and data analysis through the (SPSS) program was used to analyse demographic elements and aspects. The research population is the public relations department of the Kurdistan Regional Government, the public relations commissions of the Kurdistan Regional Government, and all ministries that include public relations. More specifically, this includes the Public Relations Department, 10 of the 19 ministries in the 9th Cabinet, and the KRG's Department of Foreign Relations. The research targeted this population census, as there are only these ministries and one department of relations have offices in the structure of ministries and departments. The research sample included 96 employees from the Department of Relations of both sexes.

The objectives of this paper are as follows, Disclosure of the role of public relations for the Kurdistan Regional Government in attracting investors to the Kurdistan Region.

Here are the main findings of this study; there is a direct and valuable relationship between the KRG's public relations and the attraction of investors to the region. Public relations have a valuable statistical impact on attracting investors to the Kurdistan Regional Government., The success of the KRG public relations in the ministry and the investment committee is due to a collective strategy to attract Kurdish investors within the region, from Europe, Iraqi investors, and investors from home and abroad to the KRG. The Department of Public Relations in the ministries of the Kurdistan Regional Government and investment committees employ a successful plan in dealing with investors at home and abroad in order to create an economic framework for appealing interest and benefiting from it within the Kurdistan Region.

Downloads

Download data is not yet available.

References

لیستی سەرچاوەکان

- أبراهيم عربي- علي وجدى و عربي. (2002). المناخ الاستثماري وجدوى الاستثمار الأجنبي المباشر. المركز الجامعي يحيى فارس.

- ابراهيم مصطفى. (1999). المعجم الوسيط،. استانبول، تركيا:،دار الدعوة.

- ايمان،, ب. ع. (2017). دور العلاقات العامة في تنشيط سياحة الداخلية. جزائر: رسالة ماجستير غير منشورة, جامعة د.مولاي طاهر.

- بوخناف هشام. (2011). وظيفة العلاقات العامة و انعكاساتها علي اداء المؤسة العمومی. الجزائر: دار الجامعة

- جەمال عبدول. (2004). فەرهەنگى ڕاگەیاندن. سلێمانى: دەزگاى چاپ و پەخشى سەردەم.

- حسين خليفة. (2019). العلاقات عامة. القاهرة: دار المعارف.

- خديجة بوزار. (2003). الاستثمار الأجنبي المباشر في الجزائر. الجزائر: مذكرة تخرج ليسانس - المركز الجامعي يحيى فارس المدية.

- د. هناء عبدالغفار. (2002). الاستثمار الاجنبي المباشر والتجارة الدولية الصين انموذجاً. بغداد: منشورات بيت الحكمة ، الطبعة الاولى.

- د.محمود یونس د.علي یونس و عجوة. (2005). أدارة و تخطيط العلاقات العامة. مصر: جامعة قاهرة , كلية الاعلام , الطبعة الاولي.

- زکی محمود هاشم.(1996).العلاقات العامة. الكویت: ط3، ذات السلاسل.

- زياد رمضان(2016) مبادئ الاستثمار المالي و الحقيقي.عمان: ط3-داروائل.

- زياد مطر. (2008). ادارة الاستثمارات – الاطار النظري و التطبيقات العملية. عمان : دار وائل للنشر .

- طاهر حيدر جردان. (1997). مبادئ الاستثمار. عمان: دار المستقبل.

- عبدالناصر سليم حامد،. (2012). معجم مصطلحات الخدمة الاجتماعية. عمان: دار أسامة للنشر والتوزيع.

- عەلی, هۆشیار مزەفەر(2011) پەیوەندییەگشتییەكان.هەولێر: رۆژهەڵات.

- سعيد لانە صابر محمد. (2005). العلاقات العامة في مجلس وزراء إقليم كردستان/ إدارة السليمانية. سلێمانی.

- محمد البادي. (1991). المشكلات المهنية في العلاقات العامة. القاهرة: مكتبة الأنجلو المصرية.

- محمد محمود (2017). العلاقات العامة والإعلام في الدول النامية. دار الجامعة.

- مهند المحمد. (2010). مدخل للعلاقات العامة. دمسق.

- Alan, F. (2009). Ashli Quesinberry Stokes, Global public relation. new yourk: Routledge taylor &francis group.

- Dardha, V. ( ,2004). e – government for developing countrie. The Electronic Journal on Information Systems in Developing Countries EJISDC, 6-24.

- Dr.Linda childers Hon،(1999).Guidelines for measuring relationship in public relation. florida: Institute for public relation

Published

2023-04-11

How to Cite

حه‌مه‌ساڵح س. ك. ., & عه‌لی . ه. م. . . (2023). The Role of Public Relations of the Kurdistan Regional Government in Attracting Investors. Polytechnic Journal of Humanities and Social Sciences, 4(1), 360-370. https://doi.org/10.25156/ptjhss.v4n1y2023.pp360-370

Issue

Section

Research Articles