كاریگهریی شانۆی بوكهڵه لهسهر پهرهپێدانی كارامهییهكانی ژیان لای منداڵانی باخچه له شاری سلێمانی
DOI:
https://doi.org/10.25156/ptjhss.v4n1y2023.pp964-979الكلمات المفتاحية:
كاریگهری شانۆی بوكهڵه، پهرهپێدانی كارامهییهكان، منداڵانی باخچه، شاری سلێمانیالملخص
لەم سەردەمی دیجیتاڵی هونهریدا شانۆی منداڵان، بووهتە پلاتفۆرمیکی بەهەند وەرگیراوی هەموو دامەزراوە پهروهردهییهكانی دونیا، بە جۆرێک خاوەنی پێشکەوتوترین دامەزراوە وکۆمپانیای بواری منداڵان و پهروهردهی منداڵان چەندە بەهێز بن، بەڵام وەک زەرورەتی پهروهدهیی سەردەم مامەڵەیان لەگەڵدا دەکەن. ببێگومان. هەر بۆیە لە روانگە شانۆ كاریگهری لهسهر منداڵان و كارامهییهكانی ژیانی منداڵیيەوە ئەم توێژینەوەیە تیشک دەخاتە سەر شانۆی بوکەڵە و زانینی کاریگەریی شانۆی بوکەڵە لەسهر پەرەپێدانی کارامەییەکانی ژیان لای منداڵانی باخچە لە شاری سلێمانی، بۆ گهیشتن به ئامانجهكهی توێژەر پشتی به میتۆدی (ئهزموونی) بهستووه، كۆمهڵگهی توێژینهوهكهی سهرجهم منداڵانی باخچهی منداڵانی شاری سلێمانی بوونهته كۆمهڵگهی توێژنیهوهكه، نموونهی توێژینهوهكه بریتیبووه له (46)منداڵ توێژەر منداڵهكانی بهسهر دووگروپدا (ئهزموونی گروپی كۆنترۆڵكراو)دابهشكردووه، ئامڕازی توێژینهوهكهی بریتیبوو له ئامادهكردنی سێ پێوهر: ئامانجه ڕهفتارییهكان خۆی له (85) بڕگهدا دهبینییهوه ههروهها پێوهری وێنهیی (26) پاشان (8) دهقی شانۆیی. بۆ دهستكهوتی داتاو زانیارییهكان پشتی بهستووه به پرۆگرامی (spss) و هاوكێشه ئامارییهكانی (t-test) بۆ یهك نموونهو دوو نموونه، هاوكۆلكهی سپێرمان براوان و الفا كرونباخ گۆتمان و ناوهنده ژمێرهیی)، دوای ئهوهی توێژەر شیكاریی داتاكانی كرد، گهیشته ئهو ئهنجامهی كه جياوازى ئامارى لە نێوان گروپى ئەزمونى (پێش شانۆ و دوای شانۆ) ههیه،لەسەر پهرهپێدانی كارامهییهكانی ژیان لای منداڵانی باخچە لەبەرژەوەندى گروپى ئهزموونی دوای شانۆ، جیاوازی له تاقیكردنهوهی پێشهكی و تاقیكردنهوهی پاشهكی گروپی كۆنترۆڵكراوههیه، كه جیاوازییهكه له بهرژەوهندی تاقیكردنهوهی پاشهكییه بۆ گروپی كۆنترۆڵكراو، جياوازى ئامارى بوونى هەيە بۆ گروپى ئەزمونى رهگهزی نێر (پێش شانۆ و دوای شانۆ) لەسەر كارامهییهكانی ژیان لای منداڵانی باخچە لەبەرژەوەندى گروپى ئهزموونی دوای شانۆ. جياوازى ئامارى بوونى هەيە بۆ گروپى ئەزمونى رهگهزی مێ (پێش شانۆ و دوای شانۆ) لەسەر پهرهپێدانی كارامهییهكانی ژیان لای منداڵانی باخچە لەبەرژەوەندى گروپى ئهزموونی دوای شانۆ، جياوازى ئامارى هەيە بۆ رهگهزی نێر له گروپی كۆنترۆڵ پێش شانۆ، جياوازى ئامارى بوونى هەيە بۆ گروپى كۆنترۆڵی پێش شانۆ له بهرژەوهندی ههردوو رهگهز ، جیاوازی ئاماریی ههیه لهنێوان گروپی ئهزموونی و كۆنترۆڵكراو دا له تاقیكردهوهی پاشهكی شانۆی بوكهڵه. بهو پێیهی كه ناوهنده ژمێرهیی تاقیكردنهوهی پاشهكی بۆ شانۆی منداڵان له گروپی ئهزموونی (24.1304) گهورهتره له تاقیكردنهوهی پاشهكی بۆ شانۆی منداڵان له گروپی كۆنترۆڵكراو (20.7391)، ئهوه دهردهخات كه جیاوازییهكه له بهرژەوهندی گروپی ئهزمونییه.
التنزيلات
المراجع
یهكهم: سهرچاوهی كوردی
ئەحمەد، كەیفی، (2018). شانۆو شانۆی منداڵان، دەزگای چاپ و بڵاوكردنەوەی ئاڵای ڕووناكی، تاران.
بۆكانی، سابر، (2020): میتۆدی توێژینهوهی زانستی، چاپخانهی چوارچرا، سلێمانی.
عبدالقادر، كهیفی ئهحمهد ، (2018): شانۆ و شانۆی منداڵان، دهزگای چاپ و بڵاوكردنهوهی ئاڵای ڕووناكی، سلێمانی.
قادر، رەمەزان حەمەدەمین، (2020). دەروونزانی و پەروەردەو گەشە، چاپخانەی سایە، سلێمانی.
سهرچاوهی عربی
بوضرغم، صابر، (2000): خطوات البحث الاجتماعي، دار الافاق الجدیدة، بیروت.
جعارة، رضا "محمد علي" صالح، (2017) : المهارات الحياتية "الاداريە" لدي طلبة المرحلة الاساسيە العليا في المدارس الحكومية في محافظە نابلس من وجهة نظر المديرين و المعلمين، كلية العلوم التربوية، جامعة القدس، فلسطين .
الحورانی، محمود و سرحال، ویترا و العبیدی، محمد الیاس و خلیل، رضا، (2019). مسرح الدمي فی لبنان: ظلال بددت العتمة، المؤسسة العربیة للمسرع الدمي والعراس، لبنان.
الدسوقي، سمیر عبدالمعلیم، (2018): فاعلیة برنامج مسرحي عرائسي في تنمیة بعض الجوانب الشخصیة الاجتماعیة والاخلاقیة لدی الطفل الروچة، رسالة ماجستیر منشورة في مجله الطفولة المبكرة، العدد الثامن والعشرون.
سالم، حنان عبدالرحیم عبدالهادی، (2014) : فعالیە برنامج مقترح فی ضوء نموذج (4-H) فی تنمیە المهارات الحیاتیة و عملیات العلم بمادة العلوم لدی طلبات الصف الثامن الاساسي بغزة، كلیة التربیة بالجامعة الاسلامیة بغزة، فلسطین .
سالم، مهدي محمود، (1998). الاهداف السلوكیة: تحدیدها، مصادرها، صیاغتها، تطبیقاتها، ط3، دار العبیكات، الریاض.
شحاتة، حسن، (2013): رؤية مستقبلية في اعداد التربوي لطفل الروضة، المؤتمر الدولي الثالث (السنوي العاشر)، كلية رياض الاطفال، جامعة قاهرة.
الشمری، هزاع عامر، و الصعیدی، ولید سلیمان، (2017) : تقییم مدی توافر المهارات الحیاتیة في مناهج قسم التربیة البدنیة بكلیة التربیة، جامعة الباحة، مجلة جامعة الباحة للعلوم.
صادق، امال و أبو حطب، فؤاد، ( 1994). علم النفس التربوی ط4، مكتبة الأنجلو المصریة، القاهرة.
الظاهر، علي جواد، (1970): منهج البحث الادبي، مطبعة العانية بغداد.
عباس، سامي عزيز و حاجم، محمد يوسف، (2011) ؛ منهج البحث العلمي المفهوم والاساليب والتحليل والكتابة ,(جامعة بغداد , جامعة ديالى.
العزاوي، رحیم یونس كرو، (2008): منهج البحث العلمي، دار دجل، المملكة الاردنیة الهاشمیة.
علاوي، محمد حسن، (1994). علم التدریب الریاضي، ط13، بدون مطبعة، القاهرە.
عمر، خالد، (1983): الوضعیة والتحلیل فی البحث الاجتماعي، دار الافاق الجدیدة، بیروت.
قشوة، سمیر( ٢٠٠٦ ).مسرح الطفل الحدیث، دار الفرقد، دمشق، سوریا.
سێیهم: سهرچاوهی ئینگلیزی
Fredland, Nina M. (2015): "Nurturing healthy relationship through a community -based interactive theatre program "of Community Health Nursing, vol. 27, 8.
Guegnard, Christine (2012): "Girls and boys career representations in lower secondary school: The effect of an interactive theatre plat" Orientation Scolaire et Professinally, vol. 31
چوارهم: نامهی ماستهر و دكتۆرا
ابتسام، شيبان، (2016): سيكولوجية الشخصية في المصرح الجزائري – مسرحية- ياقوت والخفاش لأحمد بودشيشة – انموذجا-، رسالة ماجستير في الادب العربي، قسم اللغة والادب العربي، كلية الاداب واللغات، جامعة العربي بن مهيدي - ام البواقي، الجزائر.
باشی، امال، (2019). البناء الاجتماعي للمهن في الجزائر، دراسة سیوسیو – انثرولوجییة لحرفة الطرز التقلیدي بتقرت، اطروحة دكتوراه منشورة في علم الاجتماع التنظیم، كلیة العلوم الانسانیة، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، الجزائر.
الحموي، منی، (2010). التحصيل الدراسي وعلاقته بمفهوم الذات (دراسة ميدانية على عینة من تلاميذ الصف الخامس الحلقة الثانية- من التعليم الأساسي في مدارس محافظة دمشق الرسمية، رساله ماجستیر منشورة في مجلة جامعة دمشق، المجلد 26.
شعبان ، ناهد. (2002). مسرح العرائس كمدخل للتثقیف الغذائی لدی أطفال الریاض، رسالة ماجستیر . كلیة التربیة ، جامعة طنطا.
عبدالفتاح، فاطمة مصطفي، (2001): فاعلية مواقف تعليمية مقترحة في تنمية بعض المهارات الحياتية لطفل ما قبل المدرسة، رسالة ماجستير، كلية التربية جامعة حلوان.
عبداللاه، صباح محمود، (2011): فعالیة استخدام مسرح العرائس في تنمیة بعض المهارات الحیاتیة للأطفال المعاقین فكریا، رسالة ماجستیر في التربیة الخاصة، قسم الصحة النفسیة، كلیة التربیة، جامعة الزقازیق.
پێنجهم: ئینتهرنێت
الخیكانی، محمد رضا، (2014). مفهوم المهارة، شبكە جامعة بابل، كلیە الفنون الجمیلة، قسم التربیة الفنیة، رابط الموضوع: http://www.uobabylon.edu.iq/uobcoleges/lecture.aspx